- Koszty w wys. 1 % od obrotu taksówki, liczone na podstawie raportu fiskalnego miesięcznego w przypadku użytkowników kasy online,
5Warunki współpracy
Każda osoba zarejestrowana na stronie www.flowapps.pl zwana dalej użytkownikiem, zobowiązana jest do przestrzegania reguł i warunków wyznaczonych przez firmę Flow Apps sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Proletariackiej 36 lokal 11, 93-563 Łódź zwaną dalej firmą związanych z użytkowaniem wszelkich usług udostępnionych przez firmę, zwanych dalej portalem.
1. Dostęp do aplikacji
- Użytkownik portalu ma możliwość logowania w dowolnym momencie do portalu i dysponowania swoimi danymi zgodnie z polityką prywatności firmy.
- Użytkownik, rejestrując konto, potwierdza, iż wprowadzone dane należą tylko i wyłącznie do niego. W przypadku wykrycia wykorzystania innych danych firma zastrzega sobie ograniczenie dostępu do portalu
- Użytkownik jest zobligowany do niepodawania innym osobom swojego hasła oraz przechowywania go w sposób bezpieczny i niedostępny dla innych osób. Firma nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia danych logowania przez użytkownika.
2. Warunki podjęcia współpracy
- Możliwość korzystania z platform rozliczeniowych możliwa jest jedynie dla:
- Osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną na terenie Polski
- Osób mogących legalnie podjąć pracę na terenie Polski
- Osób posiadające zatrudnienie przez innego użytkownika portalu zwanym dalej podmiotem zatrudniającym
- Osób, które wystąpią o wyrobienie zezwolenia na pracę i zostanie ono wydane przez urząd
- Wypłata środków możliwa jest jedynie na konto bankowe podane przez użytkownika w portalu lub w przypadku opisanym w pkt. 1.3 na konto podmiotu zatrudniającego.
- Wszelkie umowy między firmą a użytkownikiem należ sporządzić przed rozpoczęciem korzystania z platform rozliczeniowych, firma zastrzega sobie prawo do odmowy wypłacenia środków pieniężnych otrzymanych przed zawarciem umowy z użytkownikiem w przypadku podejrzeń o działania niezgodne z prawem lub mogące zaszkodzić dobru firmy.
- W przypadku brak aktywności powyżej 180 dni od dnia ostatniego użycia platformy, firma zastrzega sobie prawo do rozwiązania umów z 7-dniowym terminem wypowiedzenia.
- Do podjęcia współpracy wymagane jest konto w jednej z firm zwanych dalej pośrednikiem: Uber Eats, Glovo.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności w żadnej sytuacji, w której podjęcie współpracy z użytkownikiem lub zakończenie współpracy wynika z przyczyn zależnych od pośrednika.
3. Zasady rozliczania kosztów
- Użytkownik mający zawartą umowę z firmą ma prawo do zakupu sprzętu lub towaru eksploatacyjnego w imieniu firmy.
- Firma ma prawo bez podania przyczyny odmówić zwrotu kosztów oraz przyjęcia faktury za zakup, w szczególności gdy:
- Skan faktury jest nieczytelny
- Zakup jest niezgodny z profilem prowadzonej działalności
- Faktura była już rozliczona we wcześniejszych okresach
- Są istotne podejrzenia co do źródła pochodzenia lub legalności danej faktury
- Zakup jest niezasadny, tj, niezwiązany z wykonywaną pracą
- W przypadku uznania zakupu za zasadny firma zwraca użytkownikowi poniesione koszty, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zawartą umową o zlecenie, w szczególności te dotyczące eksploatacji pojazdów.
- Zwrot kosztów jest możliwy tylko i wyłącznie do wysokości kwoty uzyskanych przychodów podczas współpracy z firmą.
4. Zasady rozliczeń
- Okres rozliczeniowy zawiera się między pierwszym a ostatnim dniem kalendarzowym rozliczonym między firmą a pośrednikiem.
- Użytkownik może dokonać rozliczenia jednego lub więcej okresów rozliczeniowych, odpowiednio po zakończeniu ostatniego z nich.
- Użytkownik, realizując rozliczenie podatkowe i wypłatę środków na swoje konto bankowe, ponosi koszty w wysokości opisanych w pkt. 6
- Co do zasady przyjmuje się, że użytkownik, który w okresie rozliczeniowym przyjął w formie gotówkowej większą kwotę niż ta wymagana dla zaspokojenia zobowiązań wobec firmy lub podatków, dokonuje rozliczenia na warunkach opisanych w pkt. 4.3. Rozliczenie zostanie to wykonane automatycznie bez informowania użytkownika.
- Zadłużenie powstałe w wyniku rozliczenia opisanego w pkt. 4.3 lub 4.4 należy zwrócić na konto firmy w terminie 7 dni kalendarzowych.
- Rozliczenie realizowane przez firmę nie jest usługą w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych ani transakcją handlową i nie wymaga wystawienia faktury bądź rachunku, ponieważ jest tylko i wyłącznie informacją dotyczącą wywiązania się z umów zawartych między firmą a użytkownikiem.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności i nie jest zobowiązana do korekt rozliczeń w przypadku gdy błąd powstał z winy użytkownika, w szczególności, gdy dotyczy błędnie wypełnionych umów.
- Rozliczenia są realizowane automatycznie w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania rozliczeń od pośrednika. Firma zastrzega sobie możliwość wstrzymania wypłat jeśli nie otrzyma zapłaty od pośrednika. Za brak przelewu od pośrednika firma nie ponosi odpowiedzialności.
- Rozliczenie będzie następować po wykonaniu zleceń co najmniej przez 10 godzin lub o minimum wartości 200 zł brutto.
5. Zasady wypowiedzenia umowy
- Umowa wiążąca użytkownika z firmą, może zostać wypowiedziana przez użytkownika w dowolnym momencie z 7 dniowym okresem wypowiedzenia
- Firma może wypowiedzieć umowę użytkownikowi w dowolnym momencie z 7 dniowym okresem wypowiedzenia
- Firma może ze skutkiem natychmiastowym wypowiedzieć użytkownikowi umowę w sytuacjach:
- Rażącego naruszenia niniejszego regulaminu
- Braku spłaty zadłużenia wynikającego z pkt. 4.5
- Po wypowiedzeniu umowy firma zobowiązuje się dokonać ostatniego rozliczenia użytkownika
- Po wypowiedzeniu umowy, użytkownik jest zobowiązany w terminie 7 dni dokonać spłaty wszelkich zadłużeń wynikających z umów podpisanych z firmą.
6. Opłaty i podatki
- Podczas rozliczenia użytkownika, firma pobiera następujące składki i podatki:
- Składki ZUS pracodawcy, o ile użytkownik podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym
- Składki ZUS pracownika, o ile użytkownik podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym
- Podatek VAT według stawek: 23% za realizację dostaw kurierskich
- Składkę zdrowotną, o ile użytkownik podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
- Zaliczkę na podatek dochodowy, jeśli użytkownik przekroczył 26 rok życia
- Koszty w wys. 1 % od obrotu taksówki, liczone na podstawie raportu fiskalnego miesięcznego w przypadku użytkowników kasy online,
- Koszty w wys. 5 % od obrotu taksówki, liczone na podstawie raportu fiskalnego miesięcznego w przypadku użytkowników taksometru
- Wszystkie inne ustawowe opłaty narzucone przez ustawodawcę w trakcie trwania umowy
- Koszty rozliczeniowe pobierane jednorazowo przy rozliczeniu opisanym w pkt 4.3. oraz 4.4 w wysokości:
– 50 zł dla aplikacji Uber (w cenie 3 aplikacje taxi)
– 50 zł dla aplikacji Bolt (w cenie 3 aplikacje taxi)
– 50 zł dla aplikacji FreeNow (w cenie 3 aplikacje taxi)
– 30 zł dla aplikacji Uber Eats
– 30 zł dla aplikacji Jush
– 30 zł dla aplikacji Glovo
– 30 zł dla aplikacji Bolt Food
– 30 zł dla aplikacji Lola Market
– 30 zł dla aplikacji Stuart
– 30 zł dla aplikacji Xpress Delivery
- Opłaty wynikające z innych umów zawartych z firmą.
- Jednorazowo pobierana jest opłata startowa w postaci 20 zł za stworzenie konta w systemie.
- Wyżej wymienione koszty mogą być zmieniane adekwatnie do aktualnej sytuacji rynkowej, przy czym zleceniodawca musi poinformować zleceniobiorcą co najmniej tydzień przed planowanym wejściem w życie zmian, w przypadku niewypowiedzenia umowy przez zleceniobiorcę w ciągu 7 dni od ogłoszenia zmian, zmianę uznaje się za wiążącą
7. Zasady rozliczania gotówki
- Gotówka pobrana od klientów w trakcie współpracy formalnie pozostaje własnością firmy do dnia jej rozliczenia opisanego w pkt. 4.3 oraz 4.4
- Zezwala się użytkownikowi na dysponowanie pobraną gotówką w trakcie okresu rozliczeniowego bez potrzeby uzyskania na to zgody.
- Jeśli wysokość pobranej gotówki przekracza kwoty wymagane na uregulowanie podatków i opłat opisanych w pkt. 6, należy ją zwrócić w terminie 7 dni na konto firmy
8. Zmiany w warunkach
- Wszelkie zmiany w niniejszych warunkach zostaną opublikowane na stronie głównej firmy oraz drogą e mail najpóźniej 7 dni przed wejściem zmian w życie.
- Użytkownik nie zgadzający się na nowe warunki może w trybie natychmiastowym rozwiązać wszelkie umowy z firmą i dokonać rozliczenia na starych warunkach.
- Firma nie jest zobowiązana do informowania o ewentualnych zmianach podatkowych, co do za zasady przyjmuje się że każde rozliczenie jest zgodne z aktualnymi stawkami podatków.