§ 1. Definicje
Partner – FLOW APPS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą przy ol. Proletariacka 36 / 11, 93-569 Łódź, NIP 7272850986, KRS 0000909050.
Użytkownik – każda osoba fizyczna, która wypełniła formolarz rejestracyjny / zgłoszeniowy i zatwierdziła niniejsze warunki.
Umowy – wszelkie umowy cywilnoprawne zawarte pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem.
Portal – serwis udostępniony Użytkownikowi przez Partnera, zawierający dane Użytkownika, do którego dostęp jest chroniony loginem oraz hasłem.
Umowa zlecenie – umowa zlecenie zawarta pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem na wykonywanie usług przewozu osób lub dowozu paczek z żywnością lub innymi przedmiotami.
Umowa B2B – umowa zawarta pomiędzy Użytkownikiem, który jest przedsiębiorcą, a Partnerem na wykonywanie usług przewozu osób lub dowozu paczek z żywnością lub innymi przedmiotami osobiście lub za pośrednictwem zatrudnionych osób.
Podwykonawca – Użytkownik, który zawarł z Partnerem Umowę B2B i przedmiot Umowy wykonuje za pośrednictwem zatrudnionych osób.
Pojazd – samochód, skuter, rower lub inny środek transportu, którego aktualnym użytkownikiem jest Użytkownik.
Umowa wynajmu pojazdu – umowa, w której Użytkownik odpłatnie wynajmuje Pojazd Partnerowi w celu wykorzystania go do wykonywania usług przewozu osób lub dowozu paczek z żywnością lub innymi przedmiotami.
Aplikacja – aplikacje podmiotów trzecich, które pośredniczą przy wykonywaniu usług przewozu osób lub dowozu paczek z żywnością lub innymi przedmiotami, takie jak Uber, Bolt, FreeNow, iTaxi, UberEats, BoltFood, Stuart, Wolt, Jush, XpressDelivery oraz inne niewymienione z nazwy, z którymi Partner może nawiązać współpracę.
Współpraca – zbiór czynności, w ramach których Użytkownik, na podstawie Umów, sprzętu Partnera, własności intelektualnej Partnera lub jakichkolwiek innych narzędzi niewymienionych tutaj, a mających wpływ na powstawanie kosztów, przychodów lub skutków prawnych po stronie Partnera lub Użytkownika, korzysta z Aplikacji i wykonuje usługi przewozu osób lub dowozu paczek z żywnością lub innymi przedmiotami.
Rozliczenie – rozliczenie pieniędzy powstałych w trakcie Współpracy Użytkownika i Partnera na podstawie zawartych Umów, które skutkują wypłaceniem pieniędzy Użytkownikowi lub powstaniem obowiązku zwrotu pieniędzy Partnerowi przez Użytkownika.
Saldo – maksymalna kwota pieniędzy wynikająca ze Współpracy, która może być przeznaczona na Rozliczenie zgodnie z zawartymi Umowami.
Okres rozliczeniowy – 7 dni kalendarzowych, licząc od poniedziałku 0:00 do niedzieli 23:59.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Wypełnienie formolarza i podanie danych jest dobrowolne i nieodpłatne. Jednakże poprawne i pełne podanie danych jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia i utrzymania Współpracy.
2. Użytkownik ma w każdej chwili możliwość zażądania usunięcia danych, co będzie skutkowało natychmiastowym rozwiązaniem wszelkich Umów zawartych z Partnerem. Usunięcie danych następuje zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
3. Użytkownik jest odpowiedzialny za prawidłowość wprowadzonych danych. W przypadku posłużenia się danymi, które nie należą do Użytkownika lub są nieprawdziwe, będzie to skutkowało natychmiastowym rozwiązaniem wszelkich Umów, z zachowaniem prawa Partnera do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
4. Użytkownik jest zobligowany do nieudostępniania swoich danych logowania, w tym hasła, osobom trzecim oraz do przechowywania ich w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo przed nieautoryzowanym dostępem.
5. Partner nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieautoryzowanego dostępu do konta Użytkownika, jeżeli dostęp ten został umożliwiony przez działanie lub zaniechanie Użytkownika, w tym niezabezpieczenie danych logowania.
6. Partner zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączania lub ograniczania dostępu do Portalu bez wcześniejszego powiadomienia Użytkowników, w szczególności w przypadkach konieczności przeprowadzenia prac konserwacyjnych, aktualizacji lub z powodu awarii.
7. Partner może wysyłać na adres e-mail Użytkownika informacje związane z funkcjonowaniem Portalu, aktualizacjami, zmianami w regolaminach oraz innymi ważnymi informacjami dotyczącymi Współpracy.
8. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, etyką zawodową, w sposób nienaruszający praw Partnera, innych użytkowników oraz osób trzecich.
9. Użytkownik chcący zawrzeć Umowę z Partnerem zobowiązany jest przed zawarciem Umowy przeczytać i zaakceptować wszelkie warunki oraz regolaminy Aplikacji, z których zamierza korzystać, oraz upewnić się, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz sprzęt wymagany do korzystania z tych Aplikacji.
10. Partner nie ponosi żadnej odpowiedzialności w sytuacji, w której Użytkownik zawarł Umowę, a z jakiegokolwiek powodu nie jest w stanie korzystać z usług Aplikacji.
11. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regolaminu, regolaminów Aplikacji, a także wszystkich innych regolaminów i wytycznych otrzymanych od Partnera w trakcie Współpracy.
12. Użytkownik zobowiązany jest do zachowania poufności danych, dokumentów, Umów, regolaminów oraz wszelkich informacji, jakie uzyskał od Partnera, a których ujawnienie mogłoby narazić Partnera na szkodę.
13. Użytkownik i Partner zobowiązują się do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, dobrych praktyk branżowych oraz zasad etyki zawodowej.
14. Wszelkie spory wynikające z realizacji Umów zawartych pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim, przez sądy właściwe dla siedziby Partnera.
§ 3. Warunki rozpoczęcia Współpracy
1. Umowę z Partnerem mogą podpisać jedynie osoby, które:
- prowadzą działalność gospodarczą zarejestrowaną na terenie Polski, lub
- mogą legalnie podjąć pracę na terenie Polski, lub
- są lub zostaną zatrudnione przez Podwykonawcę, lub
- wystąpią o wydanie im zezwolenia o pracę, a Partner wyrazi zgodę na wystąpienie do urzędu o wydanie takiego zezwolenia i zezwolenie to zostanie wydane,
- wprowadzą wszystkie wymagane dane w Portalu,
- wyślą przez Portal wszystkie wymagane dokumenty w formie zdjęć lub skanów,
- zostaną pozytywnie zweryfikowane przez Partnera i zostanie zatwierdzona możliwość podpisania Umowy.
2. Użytkownik przed rozpoczęciem Współpracy zobowiązany jest do zapewnienia, że spełnia wszelkie wymogi prawne obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym dotyczące legalności zatrudnienia, posiadania stosownych zezwoleń i licencji umożliwiających świadczenie usług przewozowych lub kurierskich, a także spełniania wymagań technicznych i regolaminowych Aplikacji, z których usługi mają być świadczone.
3. Partner nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje prawne wynikające z niezgodności działalności Użytkownika z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, regolaminami Aplikacji, w tym za wszelkie konsekwencje związane z prowadzeniem działalności bez wymaganych zezwoleń, licencji lub wbrew przepisom prawa pracy.
4. Wszelkie Umowy należy sporządzić przed rozpoczęciem Współpracy. Partner zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania Rozliczenia w przypadku, w którym Użytkownik w jakikolwiek sposób rozpocznie korzystanie z Aplikacji przed zawarciem Umów z Partnerem i nie może ich podpisać, ponieważ nie spełnia wymagań określonych w ust. 1.
5. Partner zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania Umów i zaprzestania Współpracy bez wcześniejszego powiadomienia, w przypadku stwierdzenia przez Partnera, że działalność Użytkownika jest prowadzona niezgodnie z prawem lub regolaminami Aplikacji, stanowi zagrożenie dla reputacji Partnera lub z jakiejkolwiek innej przyczyny jest nieakceptowalna z punktu widzenia Partnera.
6. W przypadku braku aktywności w Aplikacjach powyżej 60 dni od dnia ostatniego użycia Aplikacji, Partner zastrzega sobie prawo do rozwiązania Umów z 7-dniowym terminem wypowiedzenia.
7. Do rozpoczęcia Współpracy wymagane jest konto w co najmniej jednej z Aplikacji oraz sprzęt elektroniczny spełniający wymagania techniczne Aplikacji.
8. Partner nie ponosi odpowiedzialności w żadnej sytuacji, w której brak możliwości podjęcia Współpracy lub zakończenie Współpracy wynika z przyczyn zależnych od regolaminów Aplikacji, wymagań technicznych dotyczących urządzenia wymaganego do korzystania z Aplikacji lub zmian przepisów prawa, które uniemożliwiają dalszą Współpracę.
9. Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Partnera o każdej zmianie sytuacji prawnej mogącej wpłynąć na możliwość wykonywania przez niego usług zgodnie z zawartymi Umowami, w tym o utracie lub zmianie zezwoleń, licencji, kwalifikacji zawodowych, czy też zmianie warunków współpracy z Aplikacjami.
10. W przypadku wątpliwości co do legalności zatrudnienia Użytkownika lub spełniania przez niego wymogów regolaminów Aplikacji, Partner może zawiesić Współpracę do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
11. Użytkownik podpisujący Umowę zlecenie, w przypadku chęci skorzystania z olg podatkowych lub olg w zakresie składek ZUS, zobowiązany jest przedstawić Partnerowi odpowiednie dokumenty, w szczególności:
- legitymację studencką lub uczniowską, bądź zaświadczenie z uczelni lub szkoły o ważnym statusie ucznia / studenta – w celu niezgłoszenia do ZUS lub zgłoszenia na odpowiednich zasadach,
- zaświadczenie o innym zatrudnieniu, prowadzeniu działalności gospodarczej lub inny dokument potwierdzający opłacanie składek ZUS od kwoty wyższej niż aktualne wynagrodzenie minimalne – w celu ewentualnego zgłoszenia wyłącznie do składki zdrowotnej.
12. Partner może dokonywać cyklicznej weryfikacji dalszego posiadania przez Użytkownika odpowiednich dokumentów, o których mowa w ust. 11, jednak nie częściej niż raz na 1 miesiąc oraz nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. W przypadku niedostarczenia aktualnych dokumentów przez Użytkownika, Umowa zlecenie może zostać rozwiązana, a Użytkownik – w przypadku zawarcia nowej Umowy – może zostać zgłoszony do ZUS na pełne składki społeczne i zdrowotne.
§ 4. Zasady Rozliczeń
1. Podstawą do wszelkich Rozliczeń są dane generowane przez Portal oraz wszelkie informacje przekazane przez Partnera za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS.
2. Użytkownik zobowiązany jest dokonać Rozliczenia Salda jednego lub więcej Okresów rozliczeniowych co najmniej raz w miesiącu lub zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z Partnerem.
3. W skład Rozliczenia wchodzą wszystkie przychody wypłacone Partnerowi przez Aplikacje oraz powstałe po stronie Użytkownika na rzecz Partnera koszty w danym Okresie rozliczeniowym.
4. Na Saldo Użytkownika składają się w szczególności:
- przychody uzyskane w Aplikacjach,
- obciążenia wystawione przez Aplikacje,
- promocje i bonusy od Aplikacji na rzecz Użytkownika,
- prowizje i opłaty na rzecz Aplikacji,
- kwota podatku VAT do zapłaty przez Partnera powstała podczas Współpracy,
- kwota pobranej od klientów Partnera gotówki przez Użytkownika w trakcie Współpracy,
- kwota zapłacona przez klientów Partnera przez terminal płatniczy Partnera,
- kwoty wydane z karty paliwowej Partnera,
- zaliczki wypłacone przez Partnera,
- koszty i zobowiązania powstałe w wyniku Współpracy.
- koszty kart sportowych
5. Użytkownik może wybrać formę Rozliczeń:
- Rozliczenie automatyczne – w terminie najpóźniej 5 dni po zakończeniu Okresu rozliczeniowego Partner automatycznie dokona Rozliczenia w przypadku, w którym Saldo jest wyższe niż 300 zł.
- Rozliczenie na żądanie – Użytkownik, poprzez Portal, może zgłosić, po którym Okresie rozliczeniowym chce dokonać Rozliczenia; jednak w przypadku niezgłoszenia Rozliczenia przez kolejne 3 Okresy rozliczeniowe Partner ma prawo dokonać Rozliczenia automatycznie.
6. Rozliczenie uwzględnia Saldo Użytkownika oraz dodatkowe koszty, które określane są każdorazowo indywidualnie przy wykonaniu Rozliczenia, zależnie od Salda Użytkownika oraz zawartych Umów, w szczególności:
- jednorazowe koszty w wysokości 20 zł za utworzenie i aktywację Aplikacji niezbędnych do pracy, naliczane przy pierwszym Rozliczeniu,
- koszty rozliczeniowe w wysokości 50 zł za Aplikacje taxi, niezależnie od liczby Aplikacji,
- koszty rozliczeniowe w wysokości 30 zł dla każdej Aplikacji kurierskiej,
- koszty w wys. 5% od obrotu taksówki, liczone na podstawie raportu fiskalnego miesięcznego w przypadku Użytkowników taksometru wypożyczonego od Partnera,
- koszty w wys. 1% od obrotu taksówki, liczone na podstawie raportu fiskalnego miesięcznego w przypadku, kiedy Użytkownik sam pokrywa koszt zakupu taksometru,
- wszelkie podatki, składki, daniny publiczne, które Partner musi zapłacić w związku z Umową.
7. Wszelkie pieniądze pobrane od klientów Partnera przez Użytkownika w trakcie Współpracy stanowią zaliczki do Umów zgodnie z ich treścią.
8. Jeżeli wysokość pobranych zaliczek nie wystarcza na zaspokojenie wydatków Partnera, w tym podatków, składek ZUS oraz wszelkich innych kosztów powstałych w wyniku Współpracy czy Rozliczenia, Użytkownik zobowiązuje się do wpłaty wskazanej przez Partnera kwoty na konto bankowe Partnera w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wezwania.
9. W przypadku, w którym po Okresie rozliczeniowym Użytkownik uzyskał Saldo ujemne, Partner może wykonać Rozliczenie bez odrębnej zgody Użytkownika, tak aby określić kwotę, którą Użytkownik powinien zwrócić Partnerowi w celu pokrycia kosztów powstałych w wyniku Współpracy.
10. Jeżeli w wyniku Rozliczenia powstanie kwota należna Partnerowi od Użytkownika, Partner może bez podania przyczyny:
- rozwiązać wszelkie Umowy,
- zablokować dostęp do Aplikacji,
- zablokować dostęp do wszelkich kart paliwowych, kart sportowych, kart rabatowych, kas fiskalnych oraz innych wydanych Użytkownikowi przedmiotów fizycznych lub elektronicznych w ramach Współpracy oraz zażądać ich zwrotu,
- żądać zapłaty od Użytkownika w takiej wysokości, aby zrekompensować wszystkie poniesione przez Partnera koszty powstałe w trakcie Współpracy.
11. Partner nie ponosi odpowiedzialności i nie jest zobowiązany do korekt Rozliczeń w przypadku, gdy błąd powstał z winy Użytkownika, w szczególności gdy dotyczy błędnie wypełnionych Umów lub błędów w danych przekazanych przez Użytkownika.
12. Użytkownik mający zawartą Umowę wynajmu pojazdu może w niektórych przypadkach określonych w Umowie otrzymać zwrot niektórych kosztów poniesionych podczas pracy. Warunkiem otrzymania zwrotu jest przedstawienie dowodu zakupu w postaci faktury VAT lub faktury uproszczonej.
13. Zwrot kosztów nie może stanowić całości Rozliczenia; warunkiem otrzymania zwrotu kosztów jest Rozliczenie Współpracy. W przypadku, w którym Użytkownik wysyła Partnerowi dowody zakupu, a nie wykonuje Współpracy na podstawie Umów, nie ma możliwości otrzymania zwrotu wydatków.
14. Zwrot kosztów wypłacony Użytkownikowi zmniejsza kwoty wypłacone z tytułu Umów wynajmu pojazdu o wartość wypłaconego zwrotu kosztów.
15. Wysłanie dowodu zakupu następuje przez Portal udostępniony Użytkownikowi przez Partnera.
16. Partner ma prawo bez podania przyczyny odmówić zwrotu kosztów, w szczególności gdy:
- faktura zawiera inne dane niż dane Partnera,
- faktura jest duplikatem innej faktury już wysłanej do Partnera przez jakiegokolwiek Użytkownika,
- faktura ma zbyt niską jakość i nie można odczytać wszystkich danych,
- dokument nie jest fakturą VAT lub paragonem z NIP-em Partnera z kwotą nie wyższą niż 450 zł,
- zdjęcie zawiera więcej niż jeden dokument,
- faktura nie zawiera informacji, że została w całości opłacona,
- brak prawidłowego NIP-u oraz danych Partnera na fakturze,
- zakup został dokonany od firmy niezarejestrowanej w Polsce,
- faktura jest przedawniona – wystawiona dawniej niż 1 dzień poprzedniego miesiąca,
- zakup jest nieuprawniony – każdy zakup, który Partner uzna za niezgodny z działalnością, Umową lub przepisami prawa,
- zakup został dokonany powyżej kwoty 10 000 zł,
- istnieją istotne podejrzenia co do legalności zakupu lub zakup nie jest uzasadniony w kontekście zawartej i wykonanej Umowy pomiędzy Partnerem a Użytkownikiem.
17. Użytkownik ma obowiązek zgłaszania wszelkich nieprawidłowości w Rozliczeniach w ciągu 7 dni od ich otrzymania. Brak zgłoszenia w tym terminie jest równoznaczny z akceptacją Rozliczenia.
18. Partner zastrzega sobie prawo do korekty Rozliczeń w przypadku wykrycia błędów lub nieścisłości.
19. W przypadku zakończenia Współpracy wszelkie nieuregulowane Salda oraz zobowiązania muszą być rozliczone niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od rozwiązania Umów. Rozliczenie Salda po rozwiązaniu Umów następuje na wniosek Użytkownika lub – w przypadku Salda ujemnego lub innych zobowiązań wobec Partnera – może zostać wykonane przez Partnera bez odrębnego informowania Użytkownika, wraz z wezwaniem do uregulowania zadłużenia.
20. Saldo dodatnie niewykorzystane lub nierozliczone przez Użytkownika w terminie 3 miesięcy od daty ostatniego Przychodu z Aplikacji wygasa z mocy niniejszego regolaminu.
21. Wygaśnięcie Salda, o którym mowa w ust. 20, oznacza definitywną utratę środków przez Użytkownika. Po upływie tego terminu Użytkownik traci wszelkie prawa do środków znajdujących się na Saldzie, w szczególności prawo żądania ich wypłaty, rozliczenia, przeniesienia lub jakiegokolwiek innego świadczenia ze strony Partnera.
22. Użytkownik potwierdza, że brak wykonania Rozliczenia w terminie, o którym mowa w ust. 20, jest równoznaczny z dobrowolną rezygnacją ze środków oraz ich przepadkiem na rzecz Partnera. Partner nie ma obowiązku informowania Użytkownika o upływie terminu, o którym mowa powyżej, a Użytkownik zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
§ 5. Warunki przewozu osób
1. Partner ponosi urzędowy koszt związany z uzyskaniem pierwszego wypisu z licencji taxi lub zwróci jego koszt, jeśli Użytkownik opłaci go samodzielnie. Koszty każdego kolejnego wypisu w wysokości 50 zł ponosi Użytkownik i obejmują one opłatę za wypis w wys. 33 zł oraz 17 zł opłaty skarbowej. Koszty te zostaną uwzględnione w Rozliczeniu.
2. Użytkownik zobowiązuje się do dostarczenia poświadczonej notarialnie kopii wymaganych dokumentów w ilości odpowiadającej liczbie wypisów z licencji taxi, jakie Użytkownik chce uzyskać, oraz – jeśli zaistnieją istotne powody – do przedstawienia wymaganych dokumentów w oryginale na każde wezwanie Partnera, a także zezwala na ich kopiowanie i złożenie w urzędzie właściwym dla uzyskania licencji w danym mieście. Koszt uzyskania dokumentów jest po stronie Użytkownika i nie podlega zwrotowi.
3. Do dokumentów, o których mowa w ust. 2, należą w szczególności:
- zaświadczenie o niekaralności nie starsze niż 30 dni,
- zaświadczenie o niekaralności nie starsze niż 30 dni z kraju pochodzenia Użytkownika, jeśli nie jest obywatelem Polski lub przepisy wykluczają wykorzystanie polskiego zaświadczenia o niekaralności,
- polskie prawo jazdy kat. B,
- zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm,
- ważne badania psychologiczne oraz orzeczenie lekarskie dla Użytkownika TAXI,
- tłumaczenia dokumentów na język polski, jeśli zostały wydane za granicą,
- dowód rejestracyjny samochodu przystosowanego do pracy jako TAXI, w przypadku gdy Użytkownik chce wykorzystywać swój samochód, oraz umowa użyczenia lub najmu samochodu i wszystkie inne niezbędne umowy (np. faktury zakupu, umowy leasingu, umowy najmu od stron trzecich), które wskaże Partner.
4. Partner zastrzega sobie możliwość niewywiązania się z Umowy w przypadku odrzucenia przez urząd miasta wniosku o zgłoszenie Użytkownika lub jego samochodu do licencji firmy.
5. Termin wydania dokumentów przez urząd wynosi ustawowe 30 dni oraz 7 dni na przygotowanie dokumentów przez Partnera. Partner nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu oczekiwania powstałe z winy lub zaniedbania Użytkownika, braku dokumentów od Użytkownika lub przedłużenia terminu przez urząd.
6. Użytkownik wyraża zgodę na kontrolowanie przez Partnera prawidłowego oznakowania samochodu zgodnie z lokalnymi przepisami oraz kompletu wymaganych dokumentów. W przypadku stwierdzenia naruszeń wynikających z Ustawy o transporcie drogowym w zakresie przewozu osób taksówką osobową lub niniejszych warunków lub postanowień Umowy, dostęp do Aplikacji może zostać zablokowany bez informowania Użytkownika oraz może zostać nałożona kara umowna zgodnie z Umową.
7. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Partnera o jakichkolwiek zmianach prawnych dotyczących pojazdu, którym wykonuje przewóz osób, oraz dokumentów, o których mowa w ust. 3, pod rygorem kary w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki, w szczególności w przypadku:
- zmiany właściciela pojazdu,
- utraty ubezpieczenia pojazdu,
- negatywnego wyniku badania technicznego,
- zmiany tablic rejestracyjnych pojazdu,
- zatrzymania dowodu rejestracyjnego,
- zatrzymania prawa jazdy,
- cofnięcia uprawnień,
- utraty terminu ważności badań lekarskich,
- skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo karne lub karno-skarbowe,
- zaistnienia jakichkolwiek innych okoliczności skutkujących koniecznością zaprzestania Współpracy w zakresie przewozu osób.
8. W przypadku stwierdzenia naruszeń opisanych w ust. 7 Partner może zablokować dostęp do Aplikacji, aby uniemożliwić Użytkownikowi dalsze wykonywanie Umowy niezgodnie z prawem.
9. Przyjmującemu zlecenie bezwzględnie zabrania się wykonywania Umowy w przypadku braku oznakowania lub wyposażenia pojazdu zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi na terenie miasta lub gminy, w której wykonywana jest Umowa.
10. Użytkownik zobowiązuje się do posiadania przy sobie podczas wykonywania Umowy m.in. odpisu licencji taxi oraz innych dokumentów wymaganych prawem dla świadczenia usług przewozu osób taksówką.
11. Za każde naruszenie przez Użytkownika któregokolwiek postanowienia z ust. 9–10 Partnerowi przysługuje od Użytkownika kara umowna w wysokości 2000 zł.
12. Partnerowi przysługuje, niezależnie od kary, o której mowa w ust. 11, zwrot wszelkich nałożonych grzywien, kar i innych opłat nałożonych na Partnera w związku z naruszeniem przez Użytkownika postanowień niniejszego paragrafu.
13. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich przepisów i regolacji dotyczących transportu osób, w tym – ale nie wyłącznie – przepisów lokalnych i krajowych. Naruszenie tych przepisów skutkować będzie rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym, bez możliwości ponownego nawiązania Współpracy.
§ 6. Warunki przewozu paczek z żywnością
1. Użytkownik zobowiązany jest każdorazowo przed wykonaniem Umowy do kontroli czystości oraz stanu technicznego toreb termicznych, którymi posługuje się do wykonania Umowy, tak aby zapewnić, że sposób pakowania i zabezpieczenia żywności w trakcie transportu zapobiega jej zanieczyszczeniu, zmieszaniu z innymi towarami, zapewnia odpowiednią ochronę przed wpływem czynników zewnętrznych oraz zapewnia łatwość identyfikacji.
2. Użytkownikowi bezwzględnie zabrania się wykonywania Umowy w przypadku braku torby termicznej, która spełnia postanowienia z ust. 1.
3. Użytkownik zobowiązuje się do natychmiastowej wymiany torby termicznej w przypadku jej zniszczenia lub zabrudzenia w sposób uniemożliwiający spełnienie wymogów, o których mowa w ust. 1.
4. Do transportu żywności Użytkownik wykorzystuje wyłącznie pojazdy i sprzęt spełniające wymogi higieniczne i techniczne, które zapewniają utrzymanie właściwej czystości i stanu technicznego umożliwiającego bezpieczny transport żywności.
5. Użytkownik ma obowiązek przestrzegania zasad i procedur dotyczących bezpieczeństwa żywności, w tym właściwego mycia rąk, używania czystych i dezynfekowanych pojemników oraz unikania bezpośredniego kontaktu żywności z powierzchniami, które mogłyby ją zanieczyścić.
6. Partnerowi przysługuje zwrot wszelkich nałożonych grzywien, kar i innych opłat nałożonych na Partnera w związku z naruszeniem przez Użytkownika postanowień niniejszego paragrafu.
§ 7. Warunki korzystania z kart paliwowych
1. Partner może udostępnić Użytkownikowi kartę paliwową, która może być wykorzystywana wyłącznie do zakupu paliwa oraz innych towarów i usług związanych z eksploatacją pojazdu, zgodnie z wcześniej ustalonym limitem wydatków.
2. Koszt udostępnienia karty paliwowej oraz jej wysyłki w wysokości 20 zł łącznie zostanie uwzględniony w pierwszym Rozliczeniu następującym po udostępnieniu karty.
3. Użytkownik zobowiązuje się do używania karty paliwowej wyłącznie w celach związanych z realizacją Umów zawartych z Partnerem. Wykorzystanie karty do celów prywatnych lub niezwiązanych z realizacją usług jest surowo zabronione.
4. Wszystkie transakcje dokonane kartą paliwową są rejestrowane i monitorowane przez Partnera.
5. Partner zastrzega sobie prawo do wprowadzenia miesięcznego limitu wydatków na karcie paliwowej oraz do jego zmiany w dowolnym momencie, z odpowiednim powiadomieniem Użytkownika o takiej zmianie.
6. W przypadku zgubienia lub kradzieży karty paliwowej Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Partnerowi w celu zablokowania karty i zapobieżenia jej nieautoryzowanemu wykorzystaniu.
7. Partner może żądać okresowego rozliczenia wykorzystania środków na karcie paliwowej, w tym przedstawienia dokumentacji potwierdzającej przeznaczenie zakupionego paliwa i innych towarów/usług na potrzeby realizowanych usług.
8. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie nieautoryzowane lub niezgodne z Umową wykorzystanie karty paliwowej, w tym za transakcje przekraczające ustalony limit wydatków.
9. W przypadku stwierdzenia przez Partnera nieprawidłowości w wykorzystaniu karty paliwowej, takich jak zakupy niezwiązane z realizacją usług, Partner ma prawo do natychmiastowego żądania zwrotu karty paliwowej oraz obciążenia Użytkownika kosztami nieuprawnionych transakcji.
10. Na zakończenie Współpracy lub w przypadku jej rozwiązania z jakiejkolwiek przyczyny Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu karty paliwowej Partnerowi. Niezwrócenie karty w ustalonym terminie może skutkować nałożeniem przez Partnera kary umownej w wysokości 100 zł.
11. Partner ma prawo do dokonania przeglądu historii transakcji oraz do kontroli zgodności wydatków z kart paliwowych z realizowanymi usługami, w celu zapewnienia prawidłowego wykorzystania karty.
§ 8. Warunki korzystania z torby termicznej
1. Partner udostępnia Użytkownikowi torby termiczne przeznaczone do przewozu żywności i innych produktów wymagających utrzymania określonej temperatury. Użyczenie torby jest bezpłatne, jednak Użytkownik wpłaca kaucję zabezpieczającą, której wysokość jest uzależniona od typu i wartości torby.
2. Za użyczenie torby Użytkownik wpłaca kaucję w wysokości:
- torba termiczna Glovo: 120 zł,
- torba termiczna Uber Eats: 150 zł,
- torba termiczna Bolt Food: 75 zł,
- torba termiczna Stuart: 120 zł.
3. Kaucja może być wpłacona:
- gotówką w siedzibie Partnera,
- kartą płatniczą w siedzibie Partnera,
- na rachunek bankowy: 62 1020 3352 0000 1702 0270 0367,
- poprzez pomniejszenie Salda Użytkownika o powyższe kwoty w przypadku, gdy Saldo jest równe co najmniej wysokości wpłaconej kaucji.
4. Przekazanie torby nastąpi niezwłocznie po wpłaceniu kaucji oraz kosztów wysyłki (jeżeli dostawa realizowana jest kurierem).
5. Jeśli dostawa jest realizowana kurierem, Użytkownik pokrywa koszty wysyłki w wysokości 30 zł, które powinien wpłacić Partnerowi wraz z kaucją lub zostaną one uwzględnione w Saldzie, gdy Saldo jest równe co najmniej 30 zł.
6. Użytkownik zobowiązuje się do utrzymania torby termicznej w należytym stanie czystości i sprawności technicznej przez cały okres jej użytkowania. Regolarne czyszczenie i dezynfekcja torby są niezbędne do zachowania odpowiednich warunków higienicznych.
7. Torba termiczna powinna być wykorzystywana wyłącznie do celów związanych z realizacją usług przewozu zgodnie z Umową. Użytkowanie torby do innych celów jest niedozwolone i może skutkować utratą kaucji oraz dodatkowymi sankcjami.
8. W przypadku zgubienia, zniszczenia lub kradzieży torby termicznej Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Partnera o zaistniałej sytuacji. Użytkownik może zostać obciążony kosztami zastąpienia torby na nową, równowartościową kaucji wpłaconej na początku Współpracy.
9. Zwrot torby odbywa się poprzez wysyłkę kurierem na koszt Użytkownika lub dostarczenie osobiście w dowolnym biurze Partnera.
10. Kaucja zostanie zwrócona Użytkownikowi w całości przy zwrocie torby termicznej nieodpakowanej w ciągu 12 miesięcy od jej wydania lub po zwrocie w stanie niepogorszonym i czystym w ciągu 3 miesięcy od jej zamówienia. W przypadku uszkodzeń lub braku czystości kaucja może zostać częściowo lub całkowicie zatrzymana przez Partnera, w zależności od stopnia uszkodzeń lub zabrudzenia.
§ 9. Warunki korzystania z kart sportowych
1. Partner może udostępnić Użytkownikowi kartę sportową uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych i rekreacyjnych. Użytkowanie karty jest możliwe pod warunkiem akceptacji zasad korzystania z obiektów określonych przez ich operatorów.
2. Partner nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia lub zmiany w dostępności obiektów sportowych wynikające z decyzji ich operatorów. Użytkownik zobowiązuje się do samodzielnego sprawdzania dostępności obiektów oraz zasad ich użytkowania.
3. Karta sportowa wydana będzie od 1 dnia najbliższego miesiąca od złożenia zamówienia przez Użytkownika.
4. Kartę sportową Użytkownik zamawia poprzez wypełnienie formolarza w Portalu.
5. Karta sportowa ważna jest przez co najmniej 3 miesiące od momentu zamówienia, niezależnie od korzystania z niej lub rezygnacji.
6. W przypadku niewykorzystania karty sportowej w okresie jej ważności nie przysługuje zwrot kosztów związanych z jej aktywacją. Partner nie zwraca również kosztów za okresy, w których karta nie była wykorzystywana.
7. Koszty korzystania z karty sportowej poniesione przez Partnera zostaną uwzględnione w Rozliczeniu przed rozpoczęciem okresu jej aktywacji w wysokości:
- FIT&more Open: 110,00 zł miesięcznie,
- FIT&more 2x w tygodniu: 80,00 zł miesięcznie,
- goFIT Open: 100,00 zł miesięcznie,
- goFIT 2x w tygodniu: 70,00 zł miesięcznie,
- pozostałe koszty naliczone przez Medicover Sport, nieujęte powyżej, w wysokości kwoty brutto naliczonej przez Medicover.
8. Dostęp do karty sportowej Użytkownik otrzyma poprzez SMS; realizacja wejść do obiektów odbywa się na podstawie aplikacji Medicover Sport pobranej z Google Play lub AppStore.
9. Wypowiedzenie karty sportowej odbywa się poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@flowapps.pl, ze skutkiem od 1 dnia miesiąca po upływie kolejnych pełnych 2 miesięcy od daty wypowiedzenia.
10. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z karty sportowej zgodnie z jej przeznaczeniem, w sposób niezakłócający działania obiektów sportowych oraz z poszanowaniem zasad fair play i dobrych obyczajów.
11. Zasady korzystania z poszczególnych obiektów sportowych, do których uprawnia karta, określają regolaminy tych obiektów. Użytkownik zobowiązuje się do zapoznania się z tymi regolaminami oraz ich przestrzegania.
12. Partner zastrzega sobie prawo do zmiany warunków korzystania z kart sportowych, w tym opłat związanych z ich użytkowaniem oraz zakresu usług dostępnych w ramach karty. O wszelkich zmianach Użytkownik zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem.
§ 10. Warunki programu polecającego
1. Program polecający jest dostępny dla wszystkich aktywnych Użytkowników Portalu, którzy nie mają zaległości wobec Partnera.
2. Użytkownik może uczestniczyć w programie polecającym poprzez udostępnienie swojego unikalnego linku polecającego. Link ten może być udostępniany bezpośrednio osobom trzecim, poprzez media społecznościowe, na forach internetowych lub w inny sposób zgodny z prawem.
3. Wszelkie koszty związane z publikacją linku ponosi Użytkownik.
4. Bezwzględnie zakazuje się publikacji czy wysyłania linków do automatycznych grup odbiorców w formie e-maila, SMS-a, powiadomień push, listów tradycyjnych oraz innych form komunikacji, jeżeli odbiorcy nie zostali pozyskani przez Użytkownika w sposób zgodny z przepisami RODO.
5. Użytkownik otrzyma gratyfikację w postaci zniesienia kosztów rozliczeń, o których mowa w § 4 ust. 6 (dotyczących aplikacji taxi i kurierskich), w 3 kolejnych Rozliczeniach, jeśli polecona przez Użytkownika osoba:
- dokona rejestracji na Portalu,
- podpisze Umowę,
- wykona minimum jedno Rozliczenie.
6. Użytkownik otrzyma dodatkowy bonus w wysokości 250 zł, który zostanie rozliczony zgodnie z zasadami Rozliczeń, jeśli poleci 5 osób spełniających warunki z ust. 5.
7. Partner zastrzega sobie prawo do weryfikacji każdej rejestracji dokonanej za pomocą linku polecającego, aby upewnić się, że nie doszło do nadużyć. Nadużycia mogą obejmować, ale nie ograniczają się do: tworzenia fałszywych kont, manipolowania usługami w celu sztucznego generowania obrotu czy innych działań sprzecznych z dobrymi obyczajami i zasadami uczciwej konkurencji.
8. W przypadku stwierdzenia nadużyć Partner ma prawo anolować przyznane gratyfikacje oraz podjąć odpowiednie działania dyscyplinarne, w tym rozwiązać Umowy z Użytkownikiem i wykluczyć go z programu polecającego.
9. Partner zastrzega sobie prawo do zmiany warunków programu polecającego w dowolnym momencie. O wszelkich zmianach Użytkownicy zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem Portalu lub e-maila.
10. Użytkownik biorący udział w programie polecającym zobowiązany jest do przestrzegania zasad uczciwej konkurencji oraz dobrych obyczajów. W szczególności zakazane jest używanie spamu jako metody promocji linku polecającego.
§ 11. Korzystanie z Narzędzi Partnera
1. Partner udostępnia Użytkownikowi narzędzia, pojazdy lub inne urządzenia (zwane dalej „Narzędzia”), niezbędne do wykonania usług zgodnie z Umową. Udostępnienie Narzędzi odbywa się na zasadach określonych niniejszym regolaminem oraz dodatkowymi umowami specyficznymi dla poszczególnych Narzędzi.
2. Użytkownik zobowiązany jest do dbałości o stan techniczny i wizualny Narzędzi, użytkowania ich zgodnie z przeznaczeniem oraz instrukcjami Partnera.
3. Wszystkie Narzędzia udostępnione przez Partnera są jego własnością lub własnością podmiotów trzecich, z którymi Partner zawarł stosowne umowy. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Narzędzi wyłącznie w ramach wykonywanych usług.
4. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z nieprawidłowego używania, zaniedbania lub celowego uszkodzenia Narzędzi.
5. Przed przekazaniem Narzędzi Użytkownikowi Partner może wymagać wpłaty kaucji zwrotnej lub podpisania dodatkowej umowy regolującej warunki użytkowania Narzędzi. Wysokość kaucji i szczegółowe warunki zostaną określone indywidualnie.
6. Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego zgłaszania Partnerowi wszelkich usterek, awarii lub innych problemów związanych z funkcjonowaniem Narzędzi.
7. Po zakończeniu Współpracy lub na żądanie Partnera Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu Narzędzi w stanie niepogorszonym, z wyłączeniem normalnego zużycia.
8. Partner zastrzega sobie prawo do naliczenia opłat za uszkodzenia Narzędzi powstałe z winy Użytkownika lub z powodu nieprawidłowego użytkowania, zgodnie z rzeczywistym kosztem naprawy lub wymiany.
9. W przypadku zgubienia Narzędzia lub jego kradzieży Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Partnerowi oraz podjęcia odpowiednich kroków prawnych, w tym złożenia zawiadomienia na policję.
10. Partner ma prawo do przeprowadzenia kontroli stanu Narzędzi w dowolnym momencie Współpracy, po uprzednim poinformowaniu Użytkownika o planowanej kontroli.
11. W przypadku zakończenia Współpracy z winy Użytkownika, wskutek naruszenia regolaminu lub warunków Umowy, kaucja zwrotna może zostać zatrzymana przez Partnera w całości lub w części jako pokrycie szkód.
12. Za użytkowanie pojazdów Partner może odliczyć koszty związane z ich organizacją i dostępnością w Rozliczeniu proporcjonalnie do Okresów rozliczeniowych Użytkownika, w szczególności:
- organizacja samochodu osobowego taxi:
- Toyota Corolla i podobne: 850 zł,
- Skoda Fabia IV i podobne: 650 zł,
- Skoda Fabia III i podobne: 550 zł,
- inne pojazdy – wedle ustaleń indywidualnych;
- organizacja skutera elektrycznego: 250 zł.
13. Korzystanie z kasy fiskalnej lub taksometru jest możliwe na podstawie poniższych warunków:
- Użytkownik wpłaci kaucję w wysokości:
- kasa fiskalna: 500 zł,
- kasa fiskalna + taksometr: 1000 zł.
- Partner wysyła kasę fiskalną do autoryzowanego punktu lub do Użytkownika w celu jej montażu w samochodzie Użytkownika.
- Partner pokrywa wszelkie koszty związane z obsługą kasy, tj. przeglądy, serwisy.
- koszty związane z obsługą wynoszą 5% i zostaną przez Partnera uwzględnione w Rozliczeniu,
- Użytkownik pokrywa wszelkie koszty związane z montażem oraz demontażem kasy oraz wszelkimi uszkodzeniami powstałymi w czasie jej posiadania,
- Użytkownik zobowiązuje się do zwrotu kasy fiskalnej i/lub taksometru do Partnera – nie ma możliwości ich zatrzymania ze względu na przepisy dotyczące kas fiskalnych,
- kaucja zostanie zwrócona w przypadku zwrotu kasy i/lub taksometru w stanie niepogorszonym lub pomniejszona proporcjonalnie do uszkodzeń.
14. Użytkownik kasy fiskalnej może zastępczo, tj. zamiast zasad opisanych w ust. 13, samodzielnie pokrywać koszt zakupu i montażu kasy fiskalnej oraz taksometru za pisemną zgodą Partnera. W takim przypadku:
- Użytkownik musi zafiskalizować kasę fiskalną na dane podane przez Partnera,
- Użytkownik pokrywa wszelkie koszty związane z obsługą kasy, tj. przeglądy, serwisy, naprawy, montaż, demontaż,
- koszty związane z obsługą wynoszą 1% i zostaną przez Partnera uwzględnione w Rozliczeniu,
- Użytkownik zobowiązuje się do zwrotu kasy fiskalnej do Partnera i nie ma możliwości jej zatrzymania,
- Partner zwróci Użytkownikowi koszt zakupu kasy fiskalnej wedle wartości zakupu pomniejszonej proporcjonalnie o pozostały możliwy czas użytkowania kasy, zgodnie ze zużyciem modułu kasy fiskalnej.
15. Wszelkie Narzędzia udostępnione Użytkownikowi przez Partnera w przypadku rozwiązania Umów podlegają niezwłocznemu zwrotowi Partnerowi, jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty zakończenia Umów.
- organizacja samochodu osobowego taxi:
§ 12. Zakończenie Współpracy
1. Partner i Użytkownik mogą w dowolnym momencie rozwiązać Umowy z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, o ile Umowy szczegółowe nie stanowią inaczej.
2. W przypadku poważnych naruszeń niniejszego regolaminu, które narażają Partnera na szkodę lub zaistnieją jakiekolwiek przeciwwskazania uniemożliwiające Użytkownikowi wykonywanie Umowy z Partnerem, Partner może rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym, wraz z blokadą dostępu do Aplikacji.
3. Wszelkie Narzędzia, dane, karty, wypisy z licencji, identyfikatory taxi i wszelkie inne mienie przekazane Użytkownikowi przez Partnera należy zwrócić do siedziby Partnera niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakończenia Współpracy.
4. W przypadku rozwiązania Umów wszelkie dane osobowe oraz informacje poufne uzyskane w trakcie trwania Współpracy będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz tajemnicy zawodowej. Użytkownik zobowiązuje się do nieujawniania tych informacji osobom trzecim ani do niewykorzystywania ich w celach innych niż realizacja zawartych Umów.
5. W przypadku zakończenia Współpracy z powodu naruszeń regolaminu lub przepisów prawa przez Użytkownika Partner zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 13. Ochrona danych osobowych i poufności
1. Partner i Użytkownik zobowiązują się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
2. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Partnera w celach związanych z realizacją Umów, na warunkach określonych w odrębnej polityce prywatności.
3. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacją Umowy, których ujawnienie mogłoby zaszkodzić Partnerowi lub jego klientom. Obowiązek zachowania tajemnicy obowiązuje Użytkownika przez okres 5 lat od daty zakończenia Współpracy, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa wymagają dłuższego okresu przechowywania lub ujawnienia informacji.
§ 14. FleetCheck
1. Użytkownik, akceptując niniejsze Ogólne warunki współpracy, składa następujące oświadczenie:
„Oświadczam, że zostałem poinformowany o możliwości zgłaszania do rejestru FLEETCHECK, którego właścicielem jest PZPA Solutions Sp. z o.o., naruszeń związanych z wykonywaniem moich obowiązków, w tym w szczególności tych związanych z zadłużeniem. Przyjmuję do wiadomości, że mam prawo do sprzeciwu wobec wpisu do rejestru oraz jego sprostowania.
Wyrażam zgodę na dokonanie przelewu (cesji) mojej wierzytelności wynikającej z zawartego stosunku prawnego (Umowy współpracy/zatrudnienia) na rzecz uprawnionego podmiotu wskazanego przez PZPA Solutions w zakresie zgodnym z celem opisanym w rejestrze przewinień kierowców/kurierów oraz zasadami przetwarzania danych osobowych. Ponadto wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń wynikających z powstałych zaległości płatniczych oraz na przekazanie informacji o moim zadłużeniu do instytucji zajmujących się oceną zdolności kredytowej i wiarygodności płatniczej, w tym Biura Informacji Kredytowej S.A. (BIK), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Oświadczam, że zostałem poinformowany o możliwości dokonania cesji w ramach rozliczeń, jak również o zachowaniu przysługujących mi praw, w tym prawa dostępu do danych, ich sprostowania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.”
§ 15. Przetwarzanie danych w przypadku zadłużeń, nadużyć i sporów
1. W przypadku powstania po stronie Użytkownika jakichkolwiek zaległości finansowych wobec Partnera, w tym wynikających z Rozliczeń, Umów, kar umownych lub niewywiązania się z obowiązków wynikających z niniejszych Ogólnych warunków współpracy, Partner ma prawo do przetwarzania danych osobowych Użytkownika do czasu całkowitego uregolowania zadłużenia, niezależnie od zakończenia Współpracy lub wypowiedzenia Umów przez którąkolwiek ze Stron.
2. Dane Użytkownika mogą być przetwarzane również po zakończeniu Współpracy w zakresie niezbędnym do:
- dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych,
- windykacji należności,
- prowadzenia postępowań sądowych, komorniczych i administracyjnych,
- dokumentowania historii zadłużeń i nadużyć w celu ochrony prawnie uzasadnionych interesów Partnera.
3. Partner ma prawo przekazać dane Użytkownika, w tym informacje o zaległościach, naruszeniach obowiązków, nadużyciach oraz odmowie uregolowania zobowiązań, do rejestru FLEETCHECK prowadzonego przez PZPA Solutions Sp. z o.o., zgodnie z jego regolaminem oraz przepisami o ochronie danych osobowych.
4. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wpis do rejestru FLEETCHECK może obejmować w szczególności:
- dane identyfikacyjne Użytkownika,
- informacje o charakterze i wysokości zadłużenia,
- historię naruszeń obowiązków wynikających z Umów i niniejszych Ogólnych warunków współpracy,
- datę powstania i stan zadłużenia.
5. Partner ma prawo przetwarzać oraz przekazywać dane Użytkownika do FLEETCHECK również w przypadku:
- podejrzenia nadużyć lub działań nieuczciwych,
- zatajenia danych,
- odmowy zwrotu mienia lub Narzędzi Partnera,
- prób wyłudzeń lub fałszowania dokumentów,
- rażącego naruszenia zasad Współpracy skutkującego szkodą finansową lub reputacyjną Partnera.
6. Przekazanie danych do FLEETCHECK może nastąpić niezależnie od tego, czy Użytkownik posiada aktywną Umowę, czy Współpraca została zakończona, o ile istnieją podstawy wynikające z ust. 1–5.
7. Użytkownik ma prawo do:
- dostępu do informacji przetwarzanych w rejestrze FLEETCHECK,
- sprostowania nieprawidłowych danych,
- wniesienia sprzeciwu,
- żądania usunięcia danych po całkowitym uregolowaniu zobowiązań i zakończeniu postępowań z nimi związanych – w zakresie, w jakim pozwalają na to przepisy prawa oraz regolamin FLEETCHECK.
8. Usunięcie danych z rejestru FLEETCHECK może nastąpić nie wcześniej niż po:
- spłacie całości zadłużenia,
- zwrocie wszelkich Narzędzi, mienia i dokumentów Partnera,
- zakończeniu wszystkich sporów i postępowań,
- pisemnym potwierdzeniu od Partnera, że nie zachodzą podstawy do dalszego przetwarzania.
9. W przypadku powstania zadłużenia, opóźnień w Rozliczeniach lub innych nieuregolowanych zobowiązań wobec Partnera, Partner może czasowo ograniczyć lub zablokować Użytkownikowi dostęp do Portalu, Aplikacji oraz Narzędzi udostępnionych w ramach Współpracy – do czasu wyjaśnienia sprawy lub uregolowania zaległości. O blokadzie Partner poinformuje Użytkownika w sposób adekwatny do sytuacji, w szczególności poprzez komunikat w Portalu lub wiadomość e-mail.
10. Do momentu całkowitego uregolowania zaległości lub wyjaśnienia sporu Partner może wstrzymać wydanie nowych Narzędzi, kart, urządzeń, akcesoriów, wypisów oraz uniemożliwić aktywację nowych Aplikacji. Decyzja ta ma na celu zapewnienie prawidłowego Rozliczenia dotychczasowej Współpracy oraz ochronę prawnie uzasadnionych interesów Partnera.
§ 16. Postanowienia końcowe
1. Partner zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszych Ogólnych warunkach współpracy.
2. O wszelkich zmianach Ogólnych warunków współpracy Partner poinformuje Użytkownika z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed ich planowanym wejściem w życie, w szczególności poprzez:
- wysłanie informacji na adres e-mail podany przy rejestracji oraz/lub
- zamieszczenie odpowiedniej informacji w Portalu po zalogowaniu Użytkownika.
3. Użytkownik może w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o zmianach:
- wypowiedzieć Umowy łączące go z Partnerem ze skutkiem na dzień poprzedzający wejście w życie zmian, oraz
- zakończyć Współpracę i zaprzestać korzystania z Portalu, Aplikacji oraz Narzędzi udostępnionych przez Partnera.
4. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 3, Użytkownik nie wypowie Umów i nie zakończy Współpracy, to z dniem wejścia w życie zmian:
- uznaje się, że akceptuje nową treść Ogólnych warunków współpracy, oraz
- dalsze korzystanie z Portalu, Aplikacji oraz Narzędzi Partnera traktowane jest jako dorozumiana (milcząca) zgoda na związanie się zmienionymi Ogólnymi warunkami współpracy.
5. W przypadku niewyrażenia zgody na zmiany Ogólnych warunków współpracy Użytkownik powinien skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ust. 3. Brak rozwiązania Umów w tym trybie, przy jednoczesnym kontynuowaniu Współpracy po dacie wejścia w życie zmian, oznacza związanie Użytkownika nową treścią Ogólnych warunków współpracy.